/   ایمونوگلوبولین -- •۲۱ بهمن ۱۳۹۱•  ::.        /   بيماري زبان آبی -- •۳۱ مرداد ۱۳۹۱•  ::.        /   بهداشت فراورده های دامی- خاویار -- •۲۵ مرداد ۱۳۹۱•  ::.        /   بهداشت فراورده های دامی- آلایش خوراکی دام -- •۲۵ مرداد ۱۳۹۱•  ::.        /   بهداشت فراورده های دامی- عسل -- •۲۵ مرداد ۱۳۹۱•  ::.        /   بهداشت فراورده های دامی- شیر خام -- •۲۵ مرداد ۱۳۹۱•  ::.        /   بهداشت فراورده های دامی- تخم مرغ -- •۲۵ مرداد ۱۳۹۱•  ::.        /   بهداشت فراورده های دامی- میگو -- •۲۵ مرداد ۱۳۹۱•  ::.        /   بهداشت فراورده های دامی- ماهی -- •۲۵ مرداد ۱۳۹۱•  ::.        /   بهداشت فراورده های دامی- گوشت بوقلمون -- •۲۵ مرداد ۱۳۹۱•  ::.        /   بهداشت فراورده های دامی- گوشت مرغ -- •۲۳ مرداد ۱۳۹۱•  ::.        /   بهداشت فراورده های دامی- گوشت شترمرغ -- •۲۳ مرداد ۱۳۹۱•  ::.        /   بهداشت فراورده های دامی- گوشت قرمز -- •۲۳ مرداد ۱۳۹۱•  ::.        /   دارونامه جامع دامهای کوچک -- •۰۷ خرداد ۱۳۹۱•  ::.        /   سوگند نامه دامپزشکی -- •۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱•  ::.        /   خبر مهم: وضعیت خاص صنعت گاوداری -- •۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱•  ::.        /   عوامل شکست در واکسیناسیون طیور -- •۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۱•  ::.        /   مدیریت جوجه های گوشتی در هفته اول پرورش -- •۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۱•  ::.        /   مواد ضد عفوني كننده وعملكرد آن ها -- •۳۰ فروردین ۱۳۹۱•  ::.        /   راهنمائي هاي خاص براي بخار دادن در جوجه كشي ها -- •۳۰ فروردین ۱۳۹۱•  ::.
ورود کاربران

صفحه اصلی بیماریهای گربه کلسي ويروس گربه ها

کلسي ويروس گربه ها

(1 •امتیاز•)

این ویروس از جنس RNA ویروسها است و منجر به در گیری دستگاه تنفس در گربه سانان می شود و قادر به انتقال به دیگر حیوانات نیست.

کلسی ویروس بر روی اندامهای مختلف گربه ها تاثیر گذاشته و منجر به درگیری این ارگانها می شود:

دستگاه تنفس: ورم غشای مخاطی بینی، التهاب ریه، زخم بر روی بینی.

دهان: التهاب و زخم زبان، زخم کام سخت، زخم لبها.

معده و روده: التهاب روده ها.

بیماری کلسی ویروس گسترش جهانی دارد. گربه های زیر شش هفته (سن) بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند. بیماری کلسی ویروس هر دو جنس نر و ماده را به یک میزان مبتلا می کند.

چطور می توانیم بیماری را در گربه تشخیص دهیم؟

بیماری کلسی ویروس با شیوع ناگهانی همراه است، در گربه علائم آب ریزش از بینی و چشم دیده می شود، همچنین بیماری کلسی ویروس ایجاد زخم بر روی کام سخت، لبها، نوک بینی و زخمهایی در اطراف پنجه ها می کند. در گربه مشکلات تنفسی در اثر التهاب ریه ها دیده می شود، لنگش در اثر التهاب مفاصل همراه با درد دیده می شود، گربه تب دارد.

صاحب حیوان در صورت مشاهده علائم فوق باید گربه را سریع به دامپزشک ارجاع دهد، تا درمانهای حمایتی جهت کنترل بیماری صورت پذیرد، جدا کردن گربه آلوده از سایر گربه سانان، واکسیناسیون به موقع سبب کنترل بیماری می شود.

در مورد گربه های آلوده محدویت غذایی وجود ندارد ولی به دلیل بی اشتهایی باید از غذا های استفاده کرد که محرک اشتها باشند.

منبع: irvet.ir

•یادداشت• (1)
با سلام من یه گربه دارم که الان چندرهزه توی سقف دهنس یه زائده به وجود اومده نمیدونم چطورباید درمانش کنم وچه دارویی بهش بدم لطفا راهنماییم کنید ممنون.

•یادداشت خود را اضافه نمایید•

•نام شما•: